Het verhaal van ... Jeanne GATINEAU

1932:

Jeanne GATINEAU – een fysiotherapeut en schoonheidsspecialiste – creëert haar eigen huidverzorgingsmerk. Ze opent haar eerste schoonheidssalon in Parijs. In samenwerking met artsen en dermatologen ontwikkelt zij haar eerste producten. Enkele producten uit die tijd waren zo revolutionaire, dat ze zelfs vandaag de dag nog verkocht worden!

1950:

Mme Gatineau start de ‘Ecole d’Esthétique Jeanne GATINEAU’, waar ze aan duizenden schoonheidsspecialistes training geeft.

1979:

Het merk Jeanne GATINEAU wordt gekocht door de Revlon Groep.

1994:

De naam Jeanne GATINEAU wordt officieel GATINEAU.

2001:

Gatineau introduceert de revolutionaire lijn ‘Mélatogénine’. Het ingrediënt mélatogénine is geïnspireerd op melatonine, een stof die het bioritme reguleert. De producten in de Mélatogénine-lijn vertragen het verhoorningsproces van de huidcellen, waardoor de huid er langer jong uitziet!

2004:

Het merk profileert zichzelf als dé Anti-Aging Expert.

2010:

Gatineau bestendigt het anti-aging programme met de lijn ‘Age Benefit’, die alle tekenen van huidveroudering aanpakt.

2012:

Gatineau presenteert ‘the new GATINEAU’ met onder andere een nieuw logo, nieuwe communicatie en modernisering van het imago.